سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
 
کوی بی‏نشان
 
 
پسرکم ! ... اندرزهای حکیمان را بپذیر و فرمانهایشان را پی گیری کن [امام علی علیه السلام ـ در سفارش به پسرش محمّدبن حنفیه ـ] 
»» سوری؟؟؟....

چهارشنبه شوم و سیاه یا سوری



ما ایرانیان معمولاً اعراب را به این بهانه که جاهل هستند مورد هجمه‌ها و حمله‌ها قرار می‌دهیم این در حالی است که بسیاری از ماها خودمان هم حداقل در برخی موارد از جاهلان قرون وسطی و خشونت‌طلبان سکولار به ظاهر مهربان، بسیار جاهلتر و خشنتر هستیم.

یکی از رسوم خرافی و جاهلانة‌ دوران زرتشتی بودن ایران، آتش‌پرستی بوده، به گونه‌ای که هنوز هم در ادبیات فارسی آتش یکی از عناصر چهارگانة مؤثر در حیات قلمداد می‌شود. اگر چه بعد از اسلام بسیاری از خرافات و جهالت‌ها به برکت اسلام ناب ریشه‌کن شد، اما برخی از آنها نیز به دلایلی که اکنون زمان بررسی آن نیست مانده‌اند. و خدا لعنت برخی دوم خردادی‌ها را که سعی در سکولاریزه (بی‌دین‌کردن) جامعه داشتند و این عامل را بسیار مفید دانسته و حیاتی دوباره به آن بخشیدند. و امروز شاهدیم که در این چهارشنبة سیاه عقل و منطق جای خود را به سفاهت، نادانی، حماقت، جهالت، و خشونت داده و چه بسیار گناهان که در این شب شوم صورت می‌گیرد که نه مجال اجازة ذکر آنها را می‌دهد و نه شرم و حیا که ذکر برخی از آنها ابهت گناهان را به زیر سؤال خواهد برد.

به هر حال امیدوارم روزی نیروی محترم انتظامی از این حالت انفعال در آمده و در عمل نیز به جای برخورد افراطی با موتورسوران به برخورد با چنین مفاسدی بپردازد. و هر ایرانی نیز بفهمد و با خود فکر کند که هر کاری که انجام می‌دهد تا چه اندازه با منویات امام زمانی تطابق دارد که او را فقط در مشکلات و بیماریها صدا می‌زند.



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » بچه‏های ماهنشان(استان زنجان) ( سه شنبه 84/12/23 :: ساعت 4:42 عصر )

»» لیست کل یادداشت های این وبلاگ

تأمل
[عناوین آرشیوشده]
 

>> بازدید امروز: 6
>> بازدید دیروز: 3
>> مجموع بازدیدها: 14864
» درباره من «

کوی بی‏نشان

» فهرست موضوعی یادداشت ها «
تهاجم فرهنگی[7] . فرهنگ حسینی (ع) فرهنگ پیشرو[3] . جامعه شناسی مسائل سیاسی و اجتماعی روز . عاشورا .
» آرشیو مطالب «
بهار 1385
زمستان 1384

» لوگوی وبلاگ «


» لینک دوستان «

» صفحات اختصاصی «

» لوگوی لینک دوستان «
آقا (صبح امید) - به روز رسانی :  9:7 ع 93/1/26
عنوان آخرین نوشته : نوشته ای از آقا مسعود
آقا (صبح امید) - به روز رسانی :  9:7 ع 93/1/26
عنوان آخرین نوشته : نوشته ای از آقا مسعود

» وضعیت من در یاهو «
یــــاهـو
» طراح قالب «